ظریف: به آمریکا اجازه نخواهیم داد تجارت ما با کشورهای دیگر را زیر سؤال ببرد

به گزارش بانیما، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به مانع تراشی های آمریکا در راه تجارت ایران گفت: ما مسئله ای با شرکای آمریکا نداریم اما به آمریکا اجازه نخواهیم داد تجارت ما با کشورهای دیگر را زیر سؤال ببرد.

ظریف: به آمریکا اجازه نخواهیم داد تجارت ما با کشورهای دیگر را زیر سؤال ببرد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به آنکارا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و مصاحبه با مقامات عالی رتبه ترکیه به آنکارا سفر نموده است، پس از دیدار و مصاحبه با مقامات این کشور از جمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه و همچنین مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه در جمع خبرنگاران به سؤالات آنان پیرامون این سفر پاسخ داد.

ظریف در پاسخ به سؤال یک خبرنگار ترک درباره اینکه اگر دوره معافیت ترکیه از تحریم های آمریکا تمدید نشود، برنامه ایران چه خواهد بود، گفت: معتقدم آمریکا می خواهد روابط کشورهای دیگر را تحت کنترل خود داشته باشد اما هیچ وقت یک دولت نمی تواند برای حفظ دیدگاه های بعضی عناصر، منافع کشورهای دیگر را به خطر اندازد و نادیده بگیرد.

وزیر امور خارجه در ادامه اضافه نمود: ما مسئله ای با شرکای آمریکا نداریم، اما به آمریکا اجازه نخواهیم داد تجارت ما با کشورهای دیگر را زیر سؤال ببرد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2573

به "ظریف: به آمریکا اجازه نخواهیم داد تجارت ما با کشورهای دیگر را زیر سؤال ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: به آمریکا اجازه نخواهیم داد تجارت ما با کشورهای دیگر را زیر سؤال ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید