عقب نشینی املاک معارض در محلات فرسوده جنوب غرب پایتخت ، احداث پلازای یک هکتاری در حوالی یافت آباد

به گزارش بانیما، پس از وقفه 5 دهه ای و با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران، طرح بزرگ کلید به کلید در دل بافت های فرسوده محلات منطقه 18 شهرداری تهران شروع شد.

عقب نشینی املاک معارض در محلات فرسوده جنوب غرب پایتخت ، احداث پلازای یک هکتاری در حوالی یافت آباد

به گزارش خبرنگاران، سید محمد فیاض شهردار منطقه 18 تهران با بیان اینکه مدیریت شهری در این منطقه تهران در سایه تعامل با متولی اصلی نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران توانست یکی از مطالبات 5 دهه ای شهروندان را در قالب طرح کلید به کلید اجرایی کند، اضافه کرد: در نشست اخیر ارزیابی مسائل و مسائل ناشی از وجود بافت های فرسوده مسکونی در محلات که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران برگزار گردید، علاوه بر بحث و گفتگو در مورد پروژه های مشترک عمرانی فی مابین، راهکارهای اجرایی برای حل و فصل این نوع از مطالبات شهروندی در بافت فرسوده محلات مورد آنالیز نهاده شد.

وی ادامه داد: طرح عقب نشینی املاک معارض واقع در کوی زینبیه از نقاط فرسوده واقع در محله ولیعصر جنوبی که بیش از 5 دهه معضلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد نموده، یکی دیگر از محورهای این نشست بود که با حضور مسئولین امر اجرا و دیگر مالکین نیز برای استفاده از تسهیلات ارائه شده توسط مدیریت شهری منطقه و سازمان نوسازی شهر تهران ترغیب شدند.

به گفته این مقام مسئول، طی این طرح، ملک یکی از مالکین واقع در کوی زنبیه تخریب و در ازای آن کلید یکی از واحدهای مسکونی مجتمع بهاران اعطاء شد.

فیاض یادآور شد: با تملک و عقب نشینی املاک فرسوده و معارض واقع در کوی زینبیه، دسترسی شهروندان به خیابان سیدالشهداء (ع) ایجاد و حجم قابل توجهی نیز به وسیله این شریان ارتباطی کاهش پیدا خواهد نمود.

بر اساس تفاهم نامه شهرداری منطقه 18 و سازمان نوسازی شهر تهران، طرح ها و پروژه های مشترکی نظیر پلازا یک هکتاری، طرح موسوم به 2080، پارکینگ طبقاتی واقع در میدان شهید باقری، تم پارک صنعتی محلات خلیج فارس و ... در راستای تأمین سرانه های مورد احتیاج شهروندان و افزایش رفاه حال آنها به اجرا در خواهد آمد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7402

به "عقب نشینی املاک معارض در محلات فرسوده جنوب غرب پایتخت ، احداث پلازای یک هکتاری در حوالی یافت آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی املاک معارض در محلات فرسوده جنوب غرب پایتخت ، احداث پلازای یک هکتاری در حوالی یافت آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید