قانونگذار آمریکایی: عربستان بزرگترین صادرکننده تروریسم است

به گزارش بانیما، یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا امروز دوشنبه عربستان سعودی را بزرگترین صادرکننده تروریسم توصیف نموده است.

قانونگذار آمریکایی: عربستان بزرگترین صادرکننده تروریسم است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ایلهان عمر، نماینده کنگره آمریکا امروز دوشنبه عربستان سعودی را بزرگترین صادرنماینده تروریسم توصیف نموده است.

عمر در واکنش به نتایج تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که نشان می دهد افسر سعودی که چند ماه پیش اقدام به تیراندازی در یک مرکز نظامی آمریکایی کرد ارتباطاتی با عوامل القاعده داشته نوشت: عربستان سعودی یک تروریست را ارسال نموده تا با ارتش ما آموزش ببیند، آن وقت بیشتر سران کشور ما عربستان سعودی و ارتباطش با حمله ای دیگر به آمریکا را تطهیر می نمایند. اگر این کار ایران بود ما خواهان جوابگویی می شدیم. چرا نمی توانیم بزرگترین صادرنماینده تروریسم در جهان را جوابگو کنیم؟

یک مقام آمریکایی امروز دوشنبه بیان کرد اف بی آی به این نتیجه رسیده که افسر سعودی که دسامبر سال گذشته میلادی اقدام به تیراندازی در یک پایگاه آمریکایی کرد با یکی از عوامل القاعده ارتباط هایی داشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا و کریس ری، رئیس اف بی ای قرار است در یک کنفرانس خبری نتایج تحقیقات اجرا شده در مورد تیراندازی ای که دسامبر گذشته در پایگاه هوایی پنساکولا به وقوع پیوست را اعلام نمایند.

در آن تیراندازی یک افسر نیروی هوایی عربستان سعودی سه ملوان آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و هشت نفر دیگر را زخمی کرد.

عامل این تیراندازی، محمد سعید الشمرانی، دانشجوی نیروی هوای سعودی بود که با سلاح گرم سه تن از هم دوره های آمریکایی خود را به قتل رساند و خودش نیز بعد از این تیراندازی هدف نهاده شد و کشته شد.

پایگاه هوایی پنساکولا ایالت فلوریدا میزبان بیش از 16 هزار نظامی و 7400 غیر نظامی است. از این بین 5181 نفر دانشجوی خارجی از 153 کشور هستند که 852 نفر از آن ها سعودی هستند تا در زمینه همکاری امنیتی آموزش ببینند.

پلیس فدرال آمریکا چند روز بعد بیان کرد حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا یک اقدام تروریستی بوده است.

وزارت دفاع آمریکا پس از این تیراندازی آموزش دانشجویان خلبانی اتباع عربستان سعودی را برای مدتی متوقف کرد، اما چند ماه بعد بیان کرد آموزش این نیروها از سر گرفته شده است.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9595

به "قانونگذار آمریکایی: عربستان بزرگترین صادرکننده تروریسم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذار آمریکایی: عربستان بزرگترین صادرکننده تروریسم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید