متفاوت ترین تماشاگران یک برنامه موسیقی ، اپرا برای گل و گیاه در زمانه کرونا

به گزارش بانیما، درهای اپراخانه لیسیو در شهر بارسلونا روز دوشنبه برای نخستین بار در بیش از سه ماه گذشته باز شد و چهار نوازنده برنامه خود را برای ساکت ترین و سرسبزترین تماشاگران تاریخ اپرا اجرا کردند.

متفاوت ترین تماشاگران یک برنامه موسیقی ، اپرا برای گل و گیاه در زمانه کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تمام صندلی های اپراخانه لیسیو با گیاهان و درختچه ها خانگی پر شده بود تا نشانه ای باشد بر پوچ بودن شرایط انسان در زمانه شیوع کرونا. لیسیو سالنی برگزیده با معماری نئوکلاسیک و از بزرگ ترین اپراخانه های اروپاست که قدمت آن به قرن 19 بازمی شود.

پس از اجرای برنامه، تمام 2292 گیاه خانگی و گلخانه ای موجود روی صندلی های اپراخانه بیرون برده شد تا به فعالان خط مقدم مبارزه با بیماری کووید-19 در شهر بارسلونا اهدا شود. برنامه کنسرتی برای جامعه زیستی پس از آن شکل گرفت که شرایط سختگیرانه قرنطینه کرونا در اسپانیا روز یکشنبه پس از چند ماه برداشته شد و مردم توانستند تا حدودی به زندگی عادی بازگردند. نوازندگان اپرا جاکومو پوچینی، آهنگساز نامدار ایتالیایی را نواختند.

هر چهار نوازنده پیش از اجرای شش دقیقه ای خود آیین احترام به تماشاگران را به جا آوردند و بار دیگر بر ارزش هنر، موسیقی و طبیعت در جامعه انسانی تاکید کردند. اسپانیا از آلوده ترین کشورهای اروپا به کروناست که حدود 250 هزار نفر در آن به کرونا مبتلا و بیش از 28 هزار نفر کشته شده اند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10330

به "متفاوت ترین تماشاگران یک برنامه موسیقی ، اپرا برای گل و گیاه در زمانه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متفاوت ترین تماشاگران یک برنامه موسیقی ، اپرا برای گل و گیاه در زمانه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید