معاون اشرف غنی: آمریکا با طالبان درباره نظام سیاسی و قانون اساسی افغانستان بحثی نکرده است

به گزارش بانیما، معاون رئیس جمهور افغانستان بیان کرد که هیچ بحثی درباره نظام سیاسی و قانون اساسی افغانستان بین طالبان و آمریکا صورت نگرفته است؛ مذاکرات دولت این کشور با طالبان پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

معاون اشرف غنی: آمریکا با طالبان درباره نظام سیاسی و قانون اساسی افغانستان بحثی نکرده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که طالبان هشدار داده است که مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان خواهد شد اما ظاهرا دولت این کشور هرگونه شروع مذاکرات رسمی با طالبان را به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مشورط نموده است.

در بیانیه ای دفتر معاونت ریاست جمهوری افغانستان آمده است که درباره مسائل داخلی، دولت افغانستان طرف اصلی مذاکرات صلح با طالبان است.

سروردانش معاون رئیس جمهور افغانستان توضیح داد که مذاکرات دولت افغانستان با طالبان پس از ششم مهرماه و انتها انتخابات ریاست جمهوری این کشور شروع خواهد شد.

وی اعلام نمود که آمریکا هنوز درباره نظام سیاسی و قانون اساسی افغانستان و سایر موارد داخلی مرتبط به دولت این کشور با طالبان بحثی ننموده است.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که طالبان پیش از این با هرگونه مذاکره مستقیم با دولت افغانستان اعلام مخالفت نموده است.

از شیرمحمد عباس ستانکزی رئیس تیم مذاکره کننده طالبان تا مولوی عبدالسلام حنفی و شهاب الدین دلاور اعضای دفتر سیاسی تاکید کردند که دولت افغانستان تنها به عنوان یکی از طرف ها در مذاکرات بین الافغانی در کنار سایر احزاب سیاسی می تواند حضور یابد اما نه به عنوان دولت رسمی افغانستان.

شروع مذاکرات بین الافغانی که یکی از چهار محور اساسی گفت وگوهای آمریکا با طالبان را تشکیل می دهد که از نظر کارشناسان عدم انعطاف پذیری طالبان در برابر دولت افغانستان ممکن است شانس هرگونه توافق صلح با این گروه را نابود کند.

.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4240

به "معاون اشرف غنی: آمریکا با طالبان درباره نظام سیاسی و قانون اساسی افغانستان بحثی نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اشرف غنی: آمریکا با طالبان درباره نظام سیاسی و قانون اساسی افغانستان بحثی نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید