مقامات عالی رتبه دو کشور برای همکاری های دو جانبه کوشش نمایند

به گزارش بانیما، خبرنگاران: رئیس جمهور در دیدار با پادشاه عمان گفت: مقامات عالی رتبه دو کشور کوشش نمایند تا مناسبات و همکاری های دو جانبه بیش از پیش تعمیق و توسعه یابد.

مقامات عالی رتبه دو کشور برای همکاری های دو جانبه کوشش نمایند

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران، پادشاه عمان و رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در مجموعه سعدآباد تهران دیدار و در مورد گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی با یکدیگر گفت وگو کردند.

روحانی در این دیدار که بعد از مراسم رسمی استقبال برگزار گردید ضمن خوشامدگویی به پادشاه عمان و هیات همراه وی با اشاره به زمینه های گسترده توسعه روابط تهران-مسقط گفت: مقامات عالی رتبه دو کشور کوشش نمایند تا مناسبات و همکاری های دو جانبه بیش از پیش تعمیق و توسعه یابد.

وی، به صندلی ممتاز عمان در عرصه همکاری های منطقه ای اشاره نمود و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است روابط خود را با کشور دوست و برادر عمان در بخشهای مختلف به ویژه تجاری، مالی تحکیم بخشد.

رئیس جمهور توضیح داد: همکاری های تهران- مسقط برای بازگشت صلح و ثبات به منطقه بسیار موثر و مهم است و جمهوری اسلامی ایران کوشش می نماید این سیاست را با کوشش دیگر کشورهای منطقه دنبال کند.

روحانی همچنین از کوشش های پادشاه عمان برای ارتقاء هر چه بیشتر روابط دو جانبه در عرصه های سیاسی، تجاری و مالی ابراز خوشحالی کرد.

سلطان قابوس پادشاه عمان نیز در این دیدار که مقامات عالی رتبه دو کشور حضور داشتند، با ابراز خرسندی از استقبال گرم دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از وی و هیات همراه، روابط دو کشور را خوب توصیف کرد و خواهان ارتقاء همکاری های تجاری و مالی تهران- مسقط شد.

سلطان قابوس آمادگی کشور متبوعش را برای همکاری در فعال تر کردن کریدور تجاری شمال- جنوب که با مشارکت جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان در حال اجراست، خاطرنشان کرد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4399

به "مقامات عالی رتبه دو کشور برای همکاری های دو جانبه کوشش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات عالی رتبه دو کشور برای همکاری های دو جانبه کوشش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید