هشدار اردوغان به قرقیزستان درباره تهدید فتو

به گزارش بانیما، رئیس جمهور ترکیه به قرقیزستان هشدار داد که اگر در ریشه کن کردن اعضای سازمان فتو (وابسته به فتح الله گولن) ناکام بماند، با خطر بی ثباتی روبرو می گردد.

هشدار اردوغان به قرقیزستان درباره تهدید فتو

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با سورنبای جینبکوف، همتای قرقیزی اش اعلام نمود که فعالیت سازمان فتو در قرقیزستان یکی از مسائل در روابط گرم میان دو کشور است.

اردوغان با اشاره به کودتای نافرجام 2016 اضافه نمود: ما نمی خواهیم که قرقیزستان با مشکلات مشابه ما روبرو گردد.

رئیس جمهور قرقیزستان اعلام نمود: در حال حاضر این کشور برای واگذاری کنترل مدارس وابسته به گولن به دولت اقداماتی انجام داده است.

همچنین اردوغان در شروع شورای همکاری های استراتژیک میان دو کشور اعلام نمود: برای هر دو طرف سودمند خواهد بود که با حذف مساله فتو بر مسائل مثبت در دستورکار مشترکمان متمرکز شویم.

رئیس جمهور قرقیزستان نیز اعلام نمود که کودتای 15 ژوئیه 2016 نه تنها آزمونی برای مردم ترکیه بود بلکه برای مردم قرقیزستان نیز بود. تنها قدرت دولت، مردم هستند. غیرقابل قبول است که یک دولت منتخب که به صورت دموکراتیک مشخص گردیده است، با استفاده از زور و نظامی گری کنار گذاشته گردد.

اردوغان نیز تاکید نمود که ترکیه به حمایت های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی خود از قرقیزستان ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: ما متحد گردیده ایم که میزان تجارت سالانه کشورمان را به حجم یک میلیارد دلار در سریع ترین زمان ممکن برسانیم.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 380

به "هشدار اردوغان به قرقیزستان درباره تهدید فتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اردوغان به قرقیزستان درباره تهدید فتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید