واکنش توریست های خارجی به ظهور معجزه آسای دریاچه ای رویایی در دل کویر ایران ، اینجا گرمترین نقطه جهان است

به گزارش بانیما، گردشگران این روزها از ظهور دریاچه ای در میانه کویر لوت غافلگیر شده اند و این دریاچه که دریاچه جوان نامیده شده به یکی از پرطرفدارترین مکان های گردشگری کرمان تبدیل شده است.

واکنش توریست های خارجی به ظهور معجزه آسای دریاچه ای رویایی در دل کویر ایران ، اینجا گرمترین نقطه جهان است

خبرنگاران - محسن جلال پور نایب رئیس دوره هفتم و رئیس سابق دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران هفته گذشته ویدئویی از یک نقطه جاذبه گردشگری منتشر کرد و نوشت: تصاویرش را که دیدم باورم نشد اینجا کویر لوت ایران است ... تصاویرش را که دیدم باورم نشد اینجا کویر لوت و حوالی گندم بریان است. حوالی گرم ترین نقطه زمین دریاچه ای میان کویر سر برآورده که آدم را متحیر می کند. باور کنید تا نرفتم و از نزدیک ندیدم، باورم نشد. حتما بارش های هشت ماه پیش را یادتان هست و حتما به یاد دارید که سیل چگونه جاده شهداد - نهبندان را ویران کرد. آن باران ها و آن سیل ویران گر حالا کویر شهدادمان را دیدنی تر از همیشه کرده است. کلوت ها زیبا بودند، زیباتر شدند. عبور پرندگان مهاجر هم این زیبایی را صد چندان کرده است. به قول یکی از دوستان این منظره حتی برای اهالی کرمان و شهداد هم بدیع است.

به گزارش خبرنگاران، گندم بریان یا ریگ سوخته، تپه هایی است پوشیده از گدازه های آتشفشانی به مساحت 480 کیلومتر مربع که در 80 کیلومتری شمال شهر شهداد در کویر لوت در استان کرمان واقع شده است. این منطقه در شرق رودخانه شور واقع شده است و به دلیل گرمای بسیار زیاد هوا حیاتی در آن وجود ندارد.

گندم بریان پوشیده از سنگ ها و گدازه های بازالتی سیاه رنگ آتشفشانی است و همین پوشش سیاه آتشفشانی موجب بالا رفتن شدید گرما در این منطقه می شود. این منطقه پست ترین منطقه داخلی کشور ایران نیز محسوب می شود و این موضوع نیز از دیگر دلایل گرمای شدید آن است.

بنا بر تحقیقات کارشناسان در گندم بریان در منطقه ای به طول 200 کیلومتر و عرض 150 کیلومتر هیچ موجود زنده ای زندگی نمی کند.

صدا و سیما نیز پس از انتشار گزارش رسانه ها درباره این دریاچه کویری، گزارشی از این جاذبه گردشگری حیرت انگیز پخش و گفت: سیلاب بهار امسال در استان کرمان، دریاچه ای زیبا در دل کویر و در مجاور گرمترین نقطه جهان ایجاد کرده که پذیرای گردشگران و پرندگان مهاجر شده است.

ویدئوی زیر که در این زمینه است را از دست ندهید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

اولین ویدئویی که از این جاذبه گردشگری بی نظیر منتشر شده است را نیز در زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

  • در این زمینه بخوانید: دریاچه ای میان کویر لوت ؛ تصاویر باور نکردنی یک جاذبه گردشگری در ایران را ببینید | ریگ سوخته در همین نزدیکی است

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: چمدان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6285

به "واکنش توریست های خارجی به ظهور معجزه آسای دریاچه ای رویایی در دل کویر ایران ، اینجا گرمترین نقطه جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش توریست های خارجی به ظهور معجزه آسای دریاچه ای رویایی در دل کویر ایران ، اینجا گرمترین نقطه جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید