ویدئوچک به ضرر ما بود، سطح توقع از تیم ملی کاراته بالا رفته است

به گزارش بانیما، ایمان سنچولی پس از کسب عنوان نایب قهرمانی کومیته تیمی آسیا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سیزدهمین دوره مسابقات آسیایی به مدت چهار روز در کشور ژاپن برگزار گشت و من برای نخستین بار در رده بزرگسالان مسابقات آسیایی را تجربه کردم.

ویدئوچک به ضرر ما بود، سطح توقع از تیم ملی کاراته بالا رفته است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

سنچولی به دوران سخت آمادگی خود و تیم ملی برای این مسابقات اشاره و اظهار کرد: برای این مسابقات پنج ماه اردوی منظم داشتیم و تمرینات هم با برنامه زیر نظر مربیان پیش می رفت. برای موفقیت باید سخت تلاش کرد.

وی در خصوص سطح مسابقات اظهار داشت: به خاطر آنکه زمزمه المپیکی شدن کاراته وجود دارد، همه کشورها اهمیت می دهند و برنامه ریزی می کنند و کشورهایی مثل چین، کره جنوبی و هنگ کنگ پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند.

وی به نتایج تیم ملی در بخش کومیته تیمی اشاره و اظهار کرد: ما در دورهای اول و دوم به ترتیب کومیته تیمی هندوستان و هنگ کنگ را شکست دادیم و در دور سوم با پیروزی در مقابل تایلند توانستیم به فینال راه پیدا کنیم.

این کاراته کا ملی پوش شرح داد: در فینال نتیجه را در مقابل ژاپن (میزبان) واگذار کردیم و دوم شدیم، البته ناگفته نماند که امتیاز میزبانی هم در قهرمانی تیم ژاپن بی تاثیر نبود.

ویدئوچک به ضرر ما تمام شد

سنچولی به تغییر برخی قوانین کاراته اشاره و اظهار کرد: این اواخر برای آنکه می خواهند کاراته وارد المپیک شود برخی قانون هایش را تغییر داده اند. به عنوان مثال از سیستم ویدئو چک در این مسابقات استفاده کردند، به این شکل که ضربه هایی که داور امتیاز نمی دهد با درخواست مربی، فیلم بازبینی می شود.

وی افزود: در فینال، ژاپنی ها برای هر ضربه ای که از نظر داورها امتیاز نداشت درخواست ویدئو چک کردند و از این طریق به آنها امتیاز تعلق می گرفت اما هرگاه ما درخواست بازبینی فیلم می کردیم به ما امتیازی نمی دادند و می گفتند ضربه شما فاقد امتیاز بوده است!

به گفته وی، این موضوع کار ما را سخت تر می کرد و دو برد ما در مقابل ژاپن به باخت تبدیل شد.

دارنده مدال نقره آسیا درباره عملکرد خود در این مسابقات گفت: عملکردم خوب بوده و از خودم راضی بودم. مقابل حریفان هنگ کنگ و تایلند پیروز شدم اما در فینال مقابل کاراته کا میزبان باختم.

کادرفنی تصمیم گرفت در انفرادی شرکت نکنم

ایمان سنچولی با بیان اینکه امسال ملاک انتخابی در وزن 84 کیلوگرم، عملکرد بهتر در دوره قبل بود اظهار کرد: به دلیل آنکه آقای گنج زاده سال قبل در مسابقات جهانی آلمان به مدال نقره انفرادی دست یافت و در کومیته تیمی هم نقش مهمی در موفقیت داشت، کادر فنی تصمیم گرفت که وی در بخش انفرادی مسابقه دهد.

سنچولی افزود: به نظر من بازیکنان جوان باید در تورنمنت ها و لیگ های جهانی شرکت کنند و هر سال قبل از مسابقه پیش رو هر کسی که عملکرد بهتری داشت در بخش انفرادی شرکت کند که اینگونه انگیزه ورزشکار بیشتر می شود.

وی ضمن احترام به نظر سرمربی تیم ملی ادامه داد: من معتقدم وقتی دو ورزشکار هم سطح هستند باید هر دو به مسابقات خارجی اعزام شوند و هر کدام که نتیجه بهتری کسب کرد، وی کننده بخش انفرادی باشد. البته تاکید می کنم هر مربی شیوه و نظر خودش را دارد.

وی در خصوص بالا رفتن توقعات از تیم ملی کاراته گفت: در هر صورت تیم ایران سال گذشته در کومیته تیمی قهرمان جهان شده بود و انتظارات بالا رفته است.

ملی پوش گلستانی کاراته شرح داد: این تلنگر قبل از مسابقات جهانی سال آینده به بازیکنان وارد شد تا بتوانند خود را برای رقابت های پیش رو آماده کنند و دوباره قهرمانی جهان را تکرار کنیم.

سنچولی در خاتمه در خصوص کاتارو گلستانی که به مدال برنز دست یافت اظهار داشت: مهران قربانعلی پور کار خیلی بزرگی کرد زیرا در 6 سال گذشته، ایران در کاتا انفرادی مدالی نگرفته بود.

گفتنی است؛ ایمان سنچولی متولد 1372 شهرستان گالیکش استان گلستان در ویترین افتخارات خود چندین مدال طلای مسابقات و لیگ جهانی در رده های جوانان، امید و بزرگسالان را در کارنامه دارد.

مصاحبه: محمدامین شعبانی

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6683

به "ویدئوچک به ضرر ما بود، سطح توقع از تیم ملی کاراته بالا رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئوچک به ضرر ما بود، سطح توقع از تیم ملی کاراته بالا رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید