پارک لامپینی بانوک؛ طبیعتی زیبا و دل انگیز

به گزارش بانیما، پارک لامپینی بانکوک

پارک لامپینی یک پارک درون شهری در بانکوک است که با آرامش، هوای تازه و سایه هایی که دارد تفریجگاه مناسبی برای مردم شده، این پارک بیش از 500,000 متر مربع وسعت دارد و گونه های مختلف گیاهی و جانوری را در خود جای داده است، در پارک لامپینی می توانید با بازی ها و تفریحات مختلف اوقات خوب و شادی داشته باشید، با خبرنگاران همراه باشید.

پارک لامپینی بانوک؛ طبیعتی زیبا و دل انگیز

در دهه 1920 در ابتدا می خواستند در این محل نمایشگاه صنایع دستی و نمایش گل ها را برگزار کنند اما این هدف هیچگاه عملی نشد. برای سال هاست که پارک لامپینی به عنوان محلی برای فعالیت های تفریحی مردم بانکوک در نظر گرفته شده است و آن ها قبل و بعد از غروب خورشید برای دویدن، انجام ورزش های سبک، ایروبیک و فعالیت های تفریحی در این پارک جمع می شوند.

ریه سبز بانکوک

افراد میانسال زیادی درگوشه ای از پارک ورزش های رزمی تایچی انجام می دهند، گروهی در کنار دریاچه می نشینند، بعضی در گروه های پنج تا نه نفره تمرین های ورزشی می کنند و بعضی دیگر نیز در زیر سایه درختان مشغول استراحت هستند. این پارک زیستگاه گیاهان بومی نادر و مارمولک های آبی است و پارک جنگلی هم دارد. آخر هفته ها این پارک پر از خانواده ها و صدای شادی بچه هایی می شود که برای استراحت به این محل آمدند. از فعالیت های تفریحی رنگارنگی که می شود در این پارک انجام داد قایق سواری، دوچرخه سواری و باشگاه فضای باز است.

پارکی تفریحی برای همه سنین

قبل از غروب خورشید می توان در تمرین های ایروبیک پر انرژی و رایگانی که در این پارک تشکیل می شود شرکت کرد و زمین بستکبالی هم برای علاقمندان به این ورزش وجود دارد، فضای داخلی آن آنقدر بزرگ است که می توانید لحظه های آرامش بخشی را در آن سپری کنید و برخلاف جاه های دیگر بانکوک در این پارک می توانید کفش های خود را در بیاورید، اجازه بدهید که پاهایتان خنکای چمن ها را حس کند و غرق در تماشای کسانی شوید که در پارک در حال جنب و جوش و تمرینات مختلف هستند. همچنین، در بعدازظهرهای یکشنبه در گوشه ای از پارک کنسرت های رایگان موسیقی تشکیل می شود.

مراقب باشید!

این پارک برای بچه ها هم الوکلنگ و سرسره دارد، می توانید در مسیرهای پرچیچ و خم این پارک پیاده روی کنید یا در زیر آلاچاقیق ها کتاب بخوانید و پیکنیک برپا کنید و یا بر روی صندلی هایی که دور آن را درختانی سر سبز فرا گرفته چرت بزنید! فقط اگر با مارمولک های بزرگ این پارک روبرو شدید نترسید، این مارمولک ها که به بزرگی کروکودیل های نوجوان هستند به آرامی از حوضچه ها بیرون آمده و به کنار علف ها و درختان می آیند، به این مارمولک ها به هیچوجه با دست غذا ندهید.

از غذاهای خیابانی تا بازار غذای آخر هفته ها

این پارک وقتی پای غذا در میان باشد هیچوقت کم نمی آورد! به غیر از فروشندگانی که در بیرون پارک در نزدیکی مجسمه رامای ششم، تای پد (نودل تایلندی) های خوشمزه درست می کنند، در بازار آخر هفته ها هم ردیفی از فروشندگان غذاهای دریایی، میوه و سبزی می فروشند.

برای آمدن به این پارک اگر درایستگاه متروی سیلوم یا لامپینی پیاده شوید با کمی پیاده روی به پارک می رسید.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: الی گشت
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4934

به "پارک لامپینی بانوک؛ طبیعتی زیبا و دل انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک لامپینی بانوک؛ طبیعتی زیبا و دل انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید