پرداخت 2 هزار میلیارد تومان وام حمایتی به شرکت های هواپیمایی، انجام پرواز ها با 50 درصد ظرفیت

به گزارش بانیما، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای شرکت های هواپیمایی آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شد، گفت: شرکت ها به بانک های عامل معرفی شده اند و در حال وثیقه گذاری برای دریافت وام هستند.

پرداخت 2 هزار میلیارد تومان وام حمایتی به شرکت های هواپیمایی، انجام پرواز ها با 50 درصد ظرفیت

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره تسهیلاتی که قرار بود به شرکت های هواپیمایی بابت رکود حاصل از شیوع کرونا اختصاص یابد، شرح داد: موانع موجود در این باره برداشته شد، شرکت های هواپیمایی به بانک های عامل معرفی شده اند و در حال گذراندن فرایند سپردن وثیقه به بانک ها برای دریافت این تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این شرکت ها مسائلی در این باره داشتند، گفت: تقریباً مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره رقم کل این تسهیلات که قرار است به شرکت های هواپیمایی اختصاص یابد، گفت: رقم حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت های هواپیمایی در نظر گرفته شده است.

اسعدی سامانی درباره مشخصات این تسهیلات گفت: این تسهیلات با نرخ سود 12 درصد به شرکت های حمل و نقل هوایی اختصاص می یابد، شرکت های متقاضی پیش از این و از روز 12 خرداد 99 تقاضای خود را در سامانه کارا ثبت کردند.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی از ابتدای اسفند 99 با کاهش شدید تقاضا روبرو شده اند و درآمد شرکت ها هم فقط از محل انجام پرواز و جابه جایی مسافر است، اگر این تسهیلات اختصاص نمی یافت شرکت ها امکان پرداخت حقوق هم به پرسنل خود را نداشتند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی افزود: غیر از این مورد، شرکت ها باید همواره پرداخت هایی به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بابت دریافت خدمات فرودگاهی و حق پارک هواپیما، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی بابت پرداخت بدهی های سوختی، شهرداری ها و بعضی بخش های دیگر داشته باشند که در نبود تقاضای سفر، با مسائل اقتصادی روبرو شده بودند.

لازم به ذکر است پیش از این اعلام شد در قالب بسته حمایتی 8 هزار میلیارد تومانی دولت از حمل و نقل قرار است از شرکت های حمل و نقلی در انواع مدل ها حمایت گردد که یکی از این حمایت ها، حمایت از شرکت های هواپیمایی به دلیل کاهش شدید سفر ها و توقف پرواز هواپیما ها بود.

حمل و نقل و خصوصا حمل و نقل هوایی و همچنین گردشگری، کسب و کار هایی هستند که در دوران شیوع کرونا، بیشترین آسیب را بین کسب و کار ها دیده اند.

* انجام پرواز ها با 50 تا 60 درصد ظرفیت هواپیما

اسعدی سامانی درباره آخرین شرایط پرواز های داخلی شرح داد: پرواز های داخلی تا اندازه ای در حال اجرا است، اما با توجه به موضوع شیوع کرونا و کاهش سفرها، در حال حاضر پرواز ها با 50 و حداکثر 60 درصد ظرفیت انجام می گردد و درواقع 40 تا 50 درصد ظرفیت هواپیما ها در پرواز ها خالی است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: البته شرکت های هواپیمایی کوشش نموده اند در چینش مسافران در پرواز ها تا جایی که امکان دارد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10998

به "پرداخت 2 هزار میلیارد تومان وام حمایتی به شرکت های هواپیمایی، انجام پرواز ها با 50 درصد ظرفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 2 هزار میلیارد تومان وام حمایتی به شرکت های هواپیمایی، انجام پرواز ها با 50 درصد ظرفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید