پلوسی: ترامپ باید در کنگره و دادگاه برای اقدامات خود جوابگو باشد

به گزارش بانیما، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنرانی گفت که ترامپ باید به دلیل اقداماتش در کنگره و دادگاه جوابگو باشد.

پلوسی: ترامپ باید در کنگره و دادگاه برای اقدامات خود جوابگو باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جمع نمایندگان دموکرات گفت که کنگره همچنان به تحقیقات خود از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دولت وی ادامه خواهد داد.

پلوسی با اشاره به گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهور 2016 گفت: رابرت مولر در گزارش خود صراحتا هشدار داد که حمله ای به انتخابات و دموکراسی ما صورت گرفته است. چرا رئیس جمهور از ما در برابر این حملات حمایت نمی نماید.

وی افزود: رئیس جمهور چه چیزی را پنهان می نماید. ما باید درباره استقبال رئیس جمهور از حمله به دموکراسی مان تحقیق کنیم.

پلوسی در ادامه سخنانش گفت: رئیس جمهور ترامپ باید به دلیل اقداماتش در کنگره، در دادگاه ها و در دادگاه افکار عمومی مورد محاسبه قرار بگیرد. ما از دموکراسی خود دفاع خواهیم کرد.

رابرت مولر هفته پیش در کنفرانس خبری از سمت خود استعفا کرد و در سخنان خود نتوانست ترامپ را از ممانعت در اجرای عدالت تبرئه کند و گفت: درباره موضوع ممانعت از اجرای عدالت، اگر ما این اطمینان را داشتیم که رئیس جمهور مرتکب جرم نشده این را می گفتیم اما این اطمینان را نداریم.

بامداد دوشنبه پنجم فروردین بود که ویلیام بار وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا خلاصه ای 4 صفحه ای از گزارش مبسوط مولر به کنگره ایالات متحده ارسال کرد که در آن تاکید شده بود هیچ مدرکی دال بر تبانی و ارتباط آگاهانه تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه نیافته و مدارک کافی برای اعلام جرم علیه وی وجود ندارد.

بعد از کشمکش های طولانی درباره تحقیقات مولر در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 و تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو، روز شنبه 3 فروردین بود که این تحقیقات کامل و گزارش نهایی آن به دادستان کل تحویل داده شد.

تحقیقات مولر که از حدود دو سال پیش شروع شده بود، حدود 25 میلیون دلار خرج روی دست دولت آمریکا گذاشته و در جریان آن 19 وکیل، 40 مامور ویژه و تحلیلگر اف بی آی حضور داشتند. مولر همچنین در جریان تحقیقات خود حدود 2800 احضاریه، 500 حکم بازرسی و 13 درخواست ارائه مدرک از دولت های خارجی صادر نموده بود. از 500 نفر نیز مصاحبه حضوری به عمل آمد.

روزنامه نیویورک تایمز اما به نقل از بعضی از اعضای تیم مولر نوشته بود که آنها معتقدند خلاصه منتشر شده از سوی ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا، یافته های این گزارش را به طور کافی ارائه نمی نماید بلکه اصل گزارش مولر و انتشار آنها می تواند برای ترامپ زیان بارتر و آسیب زننده تر باشد.

.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3181

به "پلوسی: ترامپ باید در کنگره و دادگاه برای اقدامات خود جوابگو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: ترامپ باید در کنگره و دادگاه برای اقدامات خود جوابگو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید