پورابراهیمی: بهتر بود با بخش های مالی در آنالیز لایحه تجارت هماهنگی می شد

به گزارش بانیما، یک عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مباحث حقوقی در لایحه تجارت نسبت به مباحث مالی غالب است؛ در عین حال گفت که بهتر بود با بخش های مالی در جریان آنالیز این لایحه هماهنگی های لازم صورت می گرفت.

پورابراهیمی: بهتر بود با بخش های مالی در آنالیز لایحه تجارت هماهنگی می شد

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به بعضی نقدها مطرح شده از طرف فعالان مالی نسبت به لایحه تجارت، گفت: این لایحه در دوره قبلی مجلس به صورت اصل 85 (آنالیز و تصویب در کمیسیون به جای صحن) در کمیسیون قضایی آنالیز و تصویب شده بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت و به صحن مجلس برگشت تا به صورت پنج کتاب مجزا مورد آنالیز قرار گیرد و بخش اول آن در زمینه قراردادهای تجارتی هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارسال شد.

وی اضافه نمود: در لایحه تجارت مباحث حقوقی نسبت به مباحث مالی غلبه دارد و در واقع احکام این لایحه عمدتا در حوزه حقوق تجارت است. علاوه بر این بخش عمده ای از این احکام به خصوص در حوزه کسب و کار به روزرسانی شده و احکام جدید، تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای نوین و روابط حقوقی بین اجزاء در آن دیده شده است؛ لذا کلیات این لایحه از نظر ما قابل قبول است.

نماینده مردم کرمان در مجلس اضافه نمود: درست است که این لایحه مربوط به یک دهه قبل است اما از نظر به روز بودن قابل تایید است، اگر چه ممکن است مواردی هم جا مانده باشد یا احتیاج به تکمیل و اصلاح داشته باشد.

وی اضافه نمود: در زمان آنالیز این لایحه هم کمیته ای تشکیل شد و از کمیسیون مالی هم در آن دعوت شد. طبیعتا لازم بود فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی هم درگیر باشند. اگرچه مرکز پژوهش های مجلس معمولا این همراهی را با بخش های مختلف دارد. ما شبیه به این موضوع را در خصوص قانون مالیات داشتیم که بعد از ده ها جلسه و آنالیز آن با فعالان بخش خصوصی باز هم مورد اعتراض بعضی از فعالان مالی بود. استنباط من این است که در این باره هم اگر با بخش های مختلف مالی هماهنگی های لازم صورت می گرفت بهتر بود.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4811

به "پورابراهیمی: بهتر بود با بخش های مالی در آنالیز لایحه تجارت هماهنگی می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورابراهیمی: بهتر بود با بخش های مالی در آنالیز لایحه تجارت هماهنگی می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید