چه کسانی می توانند کارگزار سهام عدالت را تغییر دهند؟

به گزارش بانیما، پس از چند هفته تعویق در فراهم شدن امکان تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت، شرکت سپرده گذاری مرکزی در میانه هفته جاری به خبرنگاران گفت که تغییر کارگزار ناظر اجرا شده است و فروشندگان سهام عدالت که قصد دارند مابقی سهامشان را به وسیله کارگزاری دیگری بفروشند می توانند کارگزار ناظر خود را تغییر دهند.

چه کسانی می توانند کارگزار سهام عدالت را تغییر دهند؟

در اصل کسانی خواهان فراهم شدن گزینه تغییر کارگزار ناظر در کارگزاری ها هستند که بخشی از سهام را به وسیله یک کارگزاری فروخته اند اما چون از عملکرد این کارگزاری راضی نیستند می خواهند مابقی سهام را از کانال کارگزاری دیگری بفروشند.

اما ظاهرا این افراد نمی توانند کارگزار ناظر سهام عدالت خود را تغییر دهند.

محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت در این خصوص به خبرنگاران گفت: فقط کسانی می توانند کارگزار ناظر سهام عدالت خود را تغییر دهند که در سامانه یک کارگزاری ثبت نام نموده اند و کارگزار ناظر برایشان انتخاب شده اما هنوز درخواست فروش را ثبت ننموده اند و ثبت سفارش پیروز نداشته اند.

وی در مورد کسانی که طی چند ماه گذشته درخواست فروش را ثبت نموده اند، مطرح نمود: کسانی که قبلا حتی یک نوبت هم درخواست فروش ثبت نموده اند نمی توانند کارگزار ناظر را تغییر دهند و باید با همان کارگزار ادامه دهند.

وی اضافه کرد: حدود 90 درصد از سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب نموده اند در وضعیتی هستند که هنوز درخواست فروش سهام عدالت را ثبت ننموده اند و اگر کارگزار ناظر را انتخاب نموده اند می توانند آن را تغییر دهند.

به گفته حسنلو، به همه کارگزاری های فعال در حوزه فروش سهام عدالت این موضوع ابلاغ شده و باید این امکان در سامانه معاملات سهام عدالت هر کارگزاری وجود داشته باشد.

وی در مورد نحوه تغییر کارگزار ناظر گفت: هر سهامداری که واجد شرایط گفته شده هست و می خواهد کارگزار ناظر را تغییر دهد باید وارد سامانه معاملات سهام عدالت کارگزاری مقصد گردد، دکمه تغییر کارگزار ناظر را بزند و اطلاعاتی که سامانه می خواهد را وارد نمایند تا کارگزار ناظر تغییر کند.

براساس اظهارات پیشین وی، این اتفاق زمان بر نخواهد بود و حداکثر ممکن است 24 ساعت طول بکشد.

اخبار مرتبط با سهام عدالت را در صفحه اختصاصی سهام عدالت در خبرنگاران بخوانید.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11822

به "چه کسانی می توانند کارگزار سهام عدالت را تغییر دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی می توانند کارگزار سهام عدالت را تغییر دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید