کشف و ضبط اشیای تاریخی در استان همدان

به گزارش بانیما، با کوشش نیروهای یگان حفاظت استان همدان اشیای تاریخی با قدمت دوران هخامنشی، اسلامی، زندیه و ایلخانی کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط اشیای تاریخی در استان همدان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، یکشنبه 14 مرداد با بیان این مطلب گفت: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب اخبار واصله از دوستدارن میراث فرهنگی مبنی وقوع حفاری غیرمجاز و خریدو فروش مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان اسدآباد، ضمن تشکیل تیم ویژه عملیات نسبت به آنالیز و شناسایی هویت افراد دخیل در امر قاچاق اشیای تاریخی اقدام کردند.

او اضافه نمود: آن ها با بهره گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی و انتظامی ضمن مراجعه به منزل متهمان در دوعملیات مجزا ابتدا 20 قطعه سکه تاریخی، تعدادی انگشتر و سنگ های قیمتی، یک دستگاه فلزیاب، تعدادی نارنجک جنگی و دستبند و در عملیات دیگر 18 قطعه ظروف سفالی مطالعاتی، مواد منفجره و مقادیری ابزار و ادوات حفاری غیرمجاز کشف و ضبط کردند.

او اضافه نمود: در پی کارشناسی های فنی انجام پذیرفته از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، اصالت بخشی از اشیای مکشوفه تأیید و قدمت آنها دوران هخامنشی، اسلامی، زندیه و ایلخانی تخمین زده شد.

سردار رحمت الهی اظهار داشت: افراد دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی استان تحویل شدند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4287

به "کشف و ضبط اشیای تاریخی در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط اشیای تاریخی در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید