کمیته کنگره آمریکا بندهای استیضاح ترامپ را تصویب کرد

به گزارش بانیما، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا دو بند که رئیس جمهور این کشور بر اساس آن باید استیضاح شوند را به تصویب رساند.

کمیته کنگره آمریکا بندهای استیضاح ترامپ را تصویب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تصویب کرد.

طبق گزارش روزنامه هافینگتون پست، این کمیته 2 بند تصویب شده برای استیضاح ترامپ را برای رأی گیری در صحن عمومی مجلس نمایندگان، به این مجلس فرستاد تا ترامپ سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا باشد که استیضاح می شود.

رأی گیری مجلس نمایندگان قبل از تعطیلی کنگره آمریکا در ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد. انتظار می رود این مجلس با توجه به آنکه اکثریت صندلی های آن در اختیار دموکرات ها است با استیضاح ترامپ موافقت کند.

در صورت تصویب استیضاح ترامپ، دیگر شاخه قانونگذاری آمریکا یعنی مجلس سنا جلسه محاکمه استیضاح او در ماه ژانویه برگزار خواهد کرد. تا به حال پیش بینی ها این است که سنا با اکثریت جمهوری خواه، ترامپ را از اتهامات مطرح شده علیه او تبرئه خواهد کرد و او از سمتش عزل نخواهد شد.

نمایندگان جمهوری خواه در چند رأی گیری که تا به حال بر سر استیضاح ترامپ برگزار شده، مخالفتشان را به صورت متحد با آن نشان داده اند.

در رأی گیری روز جمعه هم اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان بر اساس وابستگی های حزبی به تصویب بندهای استیضاح ترامپ رأی دادند. از میان 24 نماینده دموکرات 23 نماینده به این بندها رأی موافق دادند و تمامی 17 نماینده جمهوری خواه با آن مخالفت کردند.

2 بند تصویب شده برای استیضاح ترامپ، سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در تحقیقات کنگره را شامل می شود.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان می گویند ترامپ با تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین برای تحقیقات فساد از کسب و کار رقیب انتخاباتی اش جو بایدن، از قدرت سوءاستفاده کرده؛ ضمن آنکه او با مانع تراشی در حضور مقام های کاخ سفید و خودداری از ارائه اسناد مرتبط، در راستا تحقیقات کنگره مانع تراشی کرده است.

گفته می شود ترامپ در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین اعطای کمک امنیتی آمریکا به این کشور را منوط به پیشبرد تحقیقات فساد علیه کسب و کار خانوادگی بایدن کرده است.

این افشاگری از آن جهت حائز اهمیت است که ترامپ یک مسئله مرتبط با امنیت ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خودش کرده است. اما جدا از این، این تماس تلفنی توانسته -دست کم موقتاً- نگاه افکار عمومی به استیضاح ترامپ را تغییر دهد.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنای آمریکا اخیراٌ درباره آخرین تحولات پیرامون فرایند استیضاح ترامپ گفته است که در صورت تصویب طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان، برگزاری دادگاه استیضاح ترامپ، اولین دستور کار مجلس سنا در ماه ژانویه(11 دی تا 11 بهمن ماه 1398) خواهد بود.

این رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنای آمریکا به تاریخ دقیقی درباره زمان برگزاری جلسه دادگاه استیضاح دونالد ترامپ اشاره نکرد.

طبق قانون اساسی آمریکا، بعد از تصویب طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس نمایندگان، این طرح به مجلس سنا ارجاع می شود و در این نهاد قانونگذاری، دادگاه استیضاح برگزار می شود. در صورت تایید استیضاح توسط حداقل 60 سناتور از مجموع 100 سناتور مجلس سنا، رئیس جمهور از مقام خود برکنار می شود.

در حال حاضر، دموکرات ها در سنای آمریکا 43 کرسی و جمهوری خواهان 57 کرسی را در اختیار دارند و حمایت گسترده جمهوری خواهان کنگره از ترامپ و انتقاد آنها از استیضاح همچنان ادامه دارد.

سی ان ان نوشته یک نظرسنجی این شبکه خبری نشان می دهد 50 درصد از مردم گفته اند که ترامپ باید استیضاح شده و از قدرت عزل شود.

در حال تکمیل....

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6606

به "کمیته کنگره آمریکا بندهای استیضاح ترامپ را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته کنگره آمریکا بندهای استیضاح ترامپ را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید