کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع برگزار می گردد

به گزارش بانیما، کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع و بیست و چهارمین کنگره میان دوره ای جراحان اعصاب ایران چهارم تا ششم آبان ماه در مشهد برگزار می گردد.

کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سمیرا ذبیحیان، دبیرعلمی اولین کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع در نشستی خبری که در بیمارستان قائم مشهد برگزار گردید، از برگزاری این دو کنگره به صورت همزمان چهارم الی ششم آبان ماه امسال در هتل پارس مشهد اطلاع داد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از پیشگامان کشور در جراحی عروق محسوب می گردد، امسال بیست و چهارمین کنگره میان دوره ای جراحان اعصاب ایران در کنار اولین کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع در مشهد برگزار می گردد.

وی با اعلام اینکه این کنگره در سه بخش عملی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بخش اول شامل سه کارگاه جراحی و یک کارگاه عکس برداری است و دو بخش دیگر کنگره به صورت سخنرانی و پوستر خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حدود 150 مقاله به این کنگره ارسال شده است که از این تعداد 50 مقاله به صورت سخنرانی و سایر مقاله ها به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

ذبیحیان با اشاره به حضور دکتر رابرت اسپسلر، از جراحان بنام اعصاب عروق دنیا در این کنگره، توضیح داد: حضور 300 مهمان داخلی در این کنگره پیش بینی شده و با توجه به اینکه محور اصلی آن جراحی عروق مغز است، در رشته های اعصاب، علوم پایه، غدد داخلی و سایر رشته های مرتبط از 30 امتیاز بازآموزی برخوردار است.

وی از گردهمایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت سی مین سال جراحی دانشگاه علوم پزشکی در این کنگره اطلاع داد و گفت: در روز اول این کنگره به موضوع جراحی عروق مغز و روز دوم، جراحی عروق مغز و جراحی جمجمه و روز سوم به ستون فقرات و جراحی اعصاب عمومی اختصاص داده شده است.

حمید اعتماد رضایی، مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه به همت گروه جراحی مغز و اعصاب و انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران، اولین کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع و بیست و چهارمین کنگره میان دوره ای جراحان اعصاب ایران برگزار خواهد شد، اضافه نمود: این کنگره با حضور جراحان ایران و کشورهای منطقه و حدود 10 دانشمند مغز و اعصاب سراسر دنیا از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش و دیگر کشورها برگزارخواهد شد.

وی توضیح داد: حدود 30 جراح مغز و اعصاب در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بیشتر آنان در مشهد مشغول بوده و سایر آنان نیز در شهرستان های نیشابور، سبزوار، قوچان، تربت جام و تایباد هستند.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان نمود: جراحی های پیشرفته مغز و اعصاب مثل جراحی کاشتن وسایل در عمق مغز یا تحریک نقاط داخلی مغز هم برنامه ریزی شده که در آینده نزدیک به گروه جراحی های مشهد اضافه گردد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6796

به "کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید