یکی از بزرگترین خانه های قدیمی کرمان نونوار می گردد

به گزارش بانیما، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان گفت: بزودی عملیات بازسازی خانه تاریخی و ارزشمند بانک توکلی واقع در سه راه احمدی شهر کرمان شروع می گردد.

یکی از بزرگترین خانه های قدیمی کرمان نونوار می گردد

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا فرخی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده عملیات بازسازی خانه تاریخی بانک توکلی شروع می گردد، اضافه کرد: در این عملیات سقف های تخریب گردیده مورد بازسازی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این خانه از بزرگترین خانه های قدیمی شهر کرمان است، اظهار کرد: این خانه قدمتش به دوره قاجاریه باز میگردد و دارای تزئینات معقلی، آجرهای قالبی و حوض خانه زیبایی است.

فرخی با تاکید بر اینکه سال جاری تعداد دیگری از خانه های تاریخی استان کرمان مرمت می شوند، توضیح داد: در حال حاضر تعدادی از این خانه ها با تغییر کاربری به سفره خانه و یا اقامتگاه های سنتی تبدیل گردیده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با بیان اینکه با تغییر کاربری هر بنای تاریخی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای حداقل 10 تا 15 نفر فراهم می گردد، اعلام کرد: در صنعت گردشگری با کمترین سرمایه گذاری می توان بیشترین اشتغالزایی را ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگاران، خانه بانک توکلی مربوط به دوره قاجار است و در کرمان، سه راه مطهری، کوچه امیر کبیر واقع گردیده و این اثر در تاریخ 24 اسفند 1383 با شمارهٔ ثبت 11602 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 212

به "یکی از بزرگترین خانه های قدیمی کرمان نونوار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از بزرگترین خانه های قدیمی کرمان نونوار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید