19 فروردین؛ پیش بینی بارش شدید همراه با آب گرفتگی معابر در شمال شرق کشور

به گزارش بانیما، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز شدت بارش ها در نیمه شرقی کشور به ویژه شمال شرق رخ می دهد و در این مناطق آبگرفتگی معابر پیش بینی می گردد.

19 فروردین؛ پیش بینی بارش شدید همراه با آب گرفتگی معابر در شمال شرق کشور

امین حسین نقشینه به ایرنا گفت: با توجه به شدت بارش ها امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، بعضی نقاط یزد، شرق اصفهان، غرب کرمان، جنوب فارس و شمال هرمزگان شاهد افزایش حجم بارش هستیم.

وی اظهارداشت: دراین مناطق بارش ها به شکل رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت است و در ادامه آبگرفتگی معابر در استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و یزد رخ می دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: همچنین در سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید پیش بینی شده که احتمال خیزش گرد و خاک نیز در این مناطق وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: با وجود اینکه امروز صبح (19 فروردین) آسمان شرق کشور ابری بود اما شاهد افزایش دما در این مناطق و کاهش دما در غرب کشور بودیم، همچنین پیش بینی شده دمای شمال شرق کشور 4 تا 8 درجه کاهش یابد.

وی گفت: امروز صبح کرمانشاه با 6 درجه، سنندج، خرم آباد، ایلام و اهواز 5 درجه کاهش خنک تر از روز قبل بودند اما بیرجند، کرمان و بندرعباس به ترتیب 6، 5 و 5 درجه گرم تر از دیروز شدند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا و پس فردا به سبب عبور امواج تراز میانی جو برای بیشتر مناطق کشور در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

وی گفت: شدت بارش ها فردا (سه شنبه) در شمال خراسان رضوی و چهارشنبه در مناطقی از خراسان رضوی و ارتفاعات شرق سمنان رخ می دهد و برای روز چهارشنبه نیز در کشور بارش ها به صورت پراکنده خواهد بود.

  • آسمان تهران ابری همراه با رگبار

کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای پایتخت نیز بیان داشت: آسمان تهران امروز نیمه ابری است اما به تدریج بر میزان ابرها اضافه کرده می گردد که در ادامه گاهی رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد شدید را انتظار داریم اما از اوایل شب کاهش ابر پیش بینی شده و فردا و پس فردا آسمان پایتخت کمی ابری و نیمه ابری خواهد بود.

نقشینه یادآورشد: بیشینه دمای امروز تهران در مهرآباد به 21 درجه و شمیرانات 18 درجه می رسد و کمینه دمای امروز صبح تهران 11 درجه بالای صفر بود که فردا به 10 درجه خواهد رسید.

وی گفت: سنندج با دو درجه، همدان و کرمانشاه نیز با 3 درجه بالای صفر خنک ترین و بندرعباس با 36 درجه بالای صفر، اهواز 32، بوشهر و زاهدان 31 درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین مراکز استانی کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2428

به "19 فروردین؛ پیش بینی بارش شدید همراه با آب گرفتگی معابر در شمال شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 فروردین؛ پیش بینی بارش شدید همراه با آب گرفتگی معابر در شمال شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید