30 متقاضی مشاغل خانگی صنایع دستی ایلام تسهیلات دریافت کردند

به گزارش بانیما، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان ایلام از پرداخت 30 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران این استان در سه ماهه نخست سال جاری اطلاع داد.

30 متقاضی مشاغل خانگی صنایع دستی ایلام تسهیلات دریافت کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ایلام، نورالدین محسنی، معاون صنایع دستی ایلام امروز 4 شهریور 98 با اعلام این خبر گفت: 30 متقاضی مشاغل خانگی این استان در حوزه صنایع دستی در سه ماهه نخست سال جاری تسهیلات قرض الحسنه دریافت کردند.

او اضافه نمود: این تسهیلات به افرادی که در یکی از رشته های مصوب صنایع دستی به صورت انفرادی در منزل فعالیت دارند و دارای مجوز پروانه فراوری انفرادی از اداره کل هستند پرداخت می گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ایلام گفت: کسب و کار خانگی صنایع دستی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد است و قابلیت انجام کسب و کار درمنزل ضمن ایجاد مزایای شغلی باعث ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب می گردد.

نورالدین محسنی، استفاده از توان کاری سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب به وسیله آموزش غیررسمی به شیوه استاد شاگردی بین اعضا خانواده را از دیگر مزایای این روش برشمرد.

او ادامه داد: مشاغل خانگی سنتی ریشه در تاریخ، اعتقاد و فرهنگ مردم دارد و با توسعه و حمایت از مشاغل خانگی می توان سطح فرهنگ، کار و کوشش در خانواده ها را تقویت کرد.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4628

به "30 متقاضی مشاغل خانگی صنایع دستی ایلام تسهیلات دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 متقاضی مشاغل خانگی صنایع دستی ایلام تسهیلات دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید