70 درصد واردات از استان آذربایجان غربی صورت می گیرد

به گزارش بانیما، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این استان پنج پایانه مرزی وجود دارد گفت :70 درصد واردات کشور از آذربایجان غربی صورت می گیرد.

70 درصد واردات از استان آذربایجان غربی صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار از ، ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 90 درصد مبادلات و مسافر به وسیله جاده انجام می گیرد و این مساله باعث شده تا اهمیت جاده ها بیش از پیش خودنمایی کند.

وی افرود: بیش از 70 درصد از واردات و 20 درصد صادرات زمینی کشور از 5 مرز آذربایجان غربی انجام می گیرد.

شکری دامه داد: 18 هزار راه همسنگ در استان داریم که از این میزان 12000 کیلومتر راه اصلی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده آذربایجان غربی با اشاره به آسفالت راه های روستایی گفت:به لحاظ فیزیکی 50 درصد راه های روستایی استان آسفالت نشده اند، اما با این حال 80 درصد جمعیت روستایی از راه روستایی برخوردارند چراکه اکثر راه های روستا های پرجمعیت آسفالته شده اند.

وی ادامه داد:در سال 96 با صرف اعتبار 140 میلیارد تومان 110 کیلومتر از جاده های استان، روکش آسفالت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده آذربایجان غربی اضافه کرد:سهم استان از کل ناوگان باری کشور 4.6 درصد است که در استان تاکنون 10 هزار حلقه بین رانندگان توزیع شده است. این لاستیک ها با نرخ دولتی تحویل رانندگان می گردد.

وی با بیان این که 5 پایانه از 23 پایانه در سطح کشور در آذربایجان غربی واقع شده است توضیح داد: 22.7 درصد پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی واقع شده است که 10 درصد از ترانزیت حمل و نقل بار از مرز بازرگان صورت می گیرد.

شکری گفت: مدیریت راه های آذربایجان غربی با 40 دوربین در نقاط حساس جای گرفته است که 12 ارگان دیگر از محتوای این دوربین ها استفاده می نمایند و تعداد 82 تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.

وی گفت: بیش از 17 هزار کامیون دارای کارت هوشمند در بخش باری استان، 650 اتوبوس، یک هزار مینی بوس و 36 هزار نفر راننده در حال خدمات رسانی به عموم هستند.

ی

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1350

به "70 درصد واردات از استان آذربایجان غربی صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد واردات از استان آذربایجان غربی صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید