معاون آموزشی وزارت علوم در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی تایید شدند

به گزارش بانیما، شریعتی نیاسر گفت: پس از ارزیابی گزارش ها، برنامه 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی تایید شد.

معاون آموزشی وزارت علوم در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی تایید شدند

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ گفت: دانشگاه هایی که در پروژه ارتقاء دانشگاه ها به تراز بین المللی برسند، متناسب با امتیازاتی که کسب می نمایند تامین اعتبار می شوند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ارتقاء 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی ادامه داد: در حال حاضر بحث پروژه ارتقاء دانشگاه ها به تراز بین المللی به خوبی پیش می رود.

نیاسر توضیح داد: در همین زمینه گزارشی در خصوص اقتصاد مقاومتی ارائه و عملکرد این دانشگاه ها در سال های 96-95 ارزیابی شده است، در مرحله بعدی دانشگاه ها متناسب با امتیازات کسب نموده، تامین اعتبار خواهند شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه نمود: در برخی از دانشگاه ها با پیشنهاد معاونت آموزشی وزارت علوم و با مصوبه هیئت امنا بین 3 تا 5 درصد از درآمد اختصاصی دانشگاه برای ارتقاء پروژه مذکور اختصاص داده شده است و برخی دیگر از دانشگاه ها نیز این مصوبه را در دست آنالیز دارند.

شریعتی نیاسر توضیح داد: این پروژه در اردیبهشت ماه سال 96 از سوی معاون اول رئیس جمهور در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم نهاده شد و از دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور خواسته شد تا طرح های خود را به وزارت علوم ارائه نمایند.

وی اعلام کرد: پس از ارزیابی برنامه های ارسالی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور، برنامه 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی مورد تایید نهاده شد و کمیته نظارت بر این پروژه با عضویت صاحبنظران برتر کشور شکل گرفت، از بین دانشگاه ها و پژوهشگاه های مذکور کوشش می گردد حداقل ظرف 10 سال آینده 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه کشور در فهرست 200 دانشگاه و مرکز پژوهشی برتر جهان قرار گیرد.

آخرین وضعیت ارتقاء 5 دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 922

به "معاون آموزشی وزارت علوم در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی تایید شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون آموزشی وزارت علوم در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برای ارتقا به تراز بین المللی تایید شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید