تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان

به گزارش بانیما، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در مسائل حقوق بین المللی زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و کارشناسان ارشد رشته حقوق بین الملل دارای پیشینه ای قوی در امر عزیمت تحصیلی به کشورهای دیگر و صدور مجوز ورود می باشند. بر اساس تجربه این سال ها، افراد زیادی به دنبال راه های ارزان و آسان و حتی بدون مدرک زبان می باشند.

تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اعلام سفیران سروش سعادت، یکی از رایج ترین و مهم ترین نکات تحصیل در خارج از کشور، مهارت زبان که عمدتاً مهارت زبان انگلیسی با ارائه مدارک زبانی مانند آیلتس و تافل هست اما با این حال دانشگاه های زیادی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که اجازه پذیرش و تحصیل در خارج بدون احتیاج به مدرک زبان IELTS یا TOEFL را می دهند.

طبق آمار آنالیز شده این روزها به دست آوردن نمره مطلوب در یکی از آزمون های زبان برای افرادی که زبان مادری آن ها زبانی به غیراز انگلیسی، فرانسه، آلمانی و سوئدی است، سخت و گاهاً غیرممکن هست و حتی مشمول هزینه های بالایی نیز می گردد.

بسیاری از دانشگاه های کشورهای مختلف برنامه هایی را برای دانشجویانی که متقاضی ورود به کشورها با پذیرش تحصیلی و تحصیل در دانشگاه ها هستند اما دارای برخی شرایط پذیرش نیستند، تحت عنوان Pathway programs ارائه می دهند.

این دوره ها به دانشجویان یاری می نماید تا برای موضوعات مختلف بر اساس رشته خود در دانشگاه مورد نظر از زبان انگلیسی تا موضوعات دانشگاهی آمادگی لازم را پیدا نمایند. طول این دوره های یاریی (دوره زبان) بین 9 تا 15 ماه هست و افراد ویزا و مجوز ورودی نوع D را دریافت می نمایند که اجازه کار نیمه وقت در حین خواندن زبان نیز برای آن ها وجود دارد.

با توجه به اینکه اکثر رشته به غیراز گروه های پزشکی و هنر در اروپا در مقاطع کارشناسی ارشد و PHD به زبان انگلیسی و تعداد محدودی از رشته ها مانند رشته های مدیریت و بیزنس در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شوند و دریافت مدارک زبان همچون IELTS و TOFEL سخت و هزینه بر است، فرصتی در برخی از کشورها مانند سوئد، فرانسه و کانادا که دانشجویان بتوانند بدون احتیاج به مدرک زبان با پذیرش از دوره های زبان، ورود تحصیلی به این کشور داشته باشند تا بعد از آن وارد کورس اصلی رشته تحصیلی خود شوند.

این نکته باید دقت گردد که به دلیل اینکه بعد از پذیرش پروسه اخذ ویزای تحصیلی مهم هست در نتیجه پذیرشی که گرفته می گردد باید قابل توجیه برای آفیسر در سفارت باشد تا به فرد مجوز ورود به کشور را بدهند به همین منظور تعداد کشورهایی که روی دوره های زبان به افراد ویزا و مجوز ورود می دهند محدود و کم هست در قسمت زیر به معرفی معروف ترین آن ها می پردازیم.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

کشور فرانسه هر ساله حدود 30 هزار دانشجوی بین المللی را از کشورهای خارجی پذیرا هست و این حجم از مخاطب به دلیل سیستم نظام آموزشی رایگان و همچنین پذیرش در دوره های زبان بدون محدودیت سنی است.

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان از سریع ترین و بهترین راه رسیدن به این کشور و عمدتاً پلی ارزان به حوزه شینگن برای رسیدن به اهداف بالاتری مانند تحصیل رایگان در فرانسه و یا همچنین اخذ مدرک زبان فرانسه برای امتیاز مضاعف کار در کشور کانادا شناخته شده.

اگر احساس می کنید در زبان فرانسه به اندازه کافی مهارت ندارید، دوره های زبان بسیاری در کالج های دولتی تا خصوصی با هزینه 2000 تا 6000 یورو به صورت پرداخت اقساطی برای دانشجویان خارجی بدون داشتن هیچ مدرک زبانی مانند فراگیری زبان فرانسوی در استراسبورگ که مایل به پیشرفت مهارت های زبان خود هستند، وجود دارد.

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان

اکثر اوقات دیده شده که کشورهای اسکاندیناوی به دلیل بالا بودن کیفیت زندگی و ارائه خدمات به افراد مقیم دارای مخاطبین زیادی است. برخورداری از هر دو نظام آموزشی رایگان و خصوصی و همچنین مجوز ورود نفر اصلی با همراهان خود به صورت همزمان (همراه= همسر و فرزند زیر 18 سال) برای دانشجویان کشورهای اروپایی و کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به جذابیت این کشور افزوده است.

اخذ پذیرش و تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان به صورت مشروط خواهد بود، چنانچه دانشجویی پیروز به اخذ مدرک زبان با نمره بالا نگردد و بخواهد برای مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه های سوئد پذیرش و سپس مجوز ورود بگیرد و دارای دانش زبان اولیه باشد، می تواند برای پذیرش دوره زبان انگلیسی به مدت یک ترم از دانشگاه های سوئد اقدام کند.

نکته قابل توجه اینکه متقاضیان حتماً باید برای اخذ پذیرش از کالج زبان در کشور سوئد یک پیشینه ایلتس در حد نمره 5 یا 5.5 را داشته و با پرداخت شهریه حدود 30 الی 50 هزار کرون سوئد اقدام به این امر نمایند.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

از دیرباز تاکنون کشور کانادا به علت انگلیسی زبان بودن، اقتصاد قوی، امکان همراهی تمام اعضای خانواده، برخورداری از سیستم خاک برای تولد فرزند و سریع بودن پروسه اخذ پذیرش و مجوز ورود دارای مخاطبین زیادی برای سفر به این کشور هست.

از نکات مهم دریافت پذیرش و مجوز ورود به کشور برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان محدودیت سنی افراد هست، برخلاف کشور فرانسه و سوئد اخذ پذیرش زبان در کانادا سخت تر خواهد بود اما این گزینه ورود بودن مدرک زبان برای افراد 12 تا 20 سال برای کشور کانادا بسیار راحت خواهد بود و این افراد می توانند در مدارس و کالج ها بدون احتیاج به مدرک زبان آیلتس و یا تافل پذیرش و سپس ویزا دریافت نمایند.

برای افراد بالای 20 سالی که قصد پذیرش از دانشگاه های در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و یا قصد پذیرش از کالج های یک ساله کارورزی برای ورود به بازار کار در رشته های مدیریت و بیزنس و رشته های دیگر را دارند این امکان به صورت پذیرش مشروط وجود دارد، یعنی اینکه دانشگاه های کانادا از افراد بسته به مقطع نمره زبان آیلتس 6 یا 6.6 و یا 7 را یا معادل آن در آزمون های CAEL, CELPIP, TOEFL iBT را برای ورود مستقیم به دوره های خود احتیاج دارد، اما اگر شخصی مدرک زبان پایین تر از نمره موردنظر بتواند بیاورد به صورت مشروط برای هر نیم نمره آیلتس دوره 3 ماهه آکادمیک دانشگاه ها و یا کالج ها زبان پذیرفته می گردد تا نمره زبان او به سطح مطلوب برسد.

برخی از دانشگاه ها یا کالج ها دوره های زبان پیش احتیاج را در همان مرکز و برخی دیگر در مؤسسات زبان همکار که با آن ها در ارتباط هستند صادر می نمایند.

در نوشتار بالا سعی بر آن شد تا در خصوص موضوعات پرتکرار عزیمت و سفر تحصیل بدون مدرک زبان در خارج از کشور مانند تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان، تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان، تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف، شرح داده گردد و در صورت احتیاج به اطلاعات تخصصی با کارشناسان ارشد مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در وب سایت رسمی این مؤسسه در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ خبری

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3188

به "تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید