تظاهرات در شهر لاهه علیه قانون ممنوعیت پوشیدن برقع

به گزارش بانیما، یکصد نفر از مسلمانان و غیرمسلمانان در اعتراض به قانون جدید دولت هلند در خصوص ممنوعیت پوشیدن برقع در مکانهای عمومی در شهر لاهه تظاهرات برپا کردند.

تظاهرات در شهر لاهه علیه قانون ممنوعیت پوشیدن برقع

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکصد نفر از مردم هلند روز گذشته (جمعه) در اعتراض به قانون ممنوعیت برقع در این کشور که از اول آگوست (10 مردادماه) اجرایی شده است، در شهر لاهه تظاهرات برپا کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری شینهوا، حدود 30 نفر از زنان معترض، نقاب بر صورت خود زده بودند و پلاکارهایی را به دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: آزادی من ربوده شده است، دست از نقاب من بردارید، ما قربانیان سیاست های نمادین هستیم و حقوق بشر نقض شده است.

معترضان در پارک کوئکامپ در شهر لاهه هلند یک تظاهرات آرام برپا کردند و از دولت هلند درخواست کردند تا این قانون را لغو کند و بنا به گزارش شینهوا، بسیاری از جمعیت غیرمسلمان نیز در حمایت از مسلمانان در این راهپیمایی آرام شرکت کرده بودند.

بنا به گفته سازماندهندگان این راهپیمایی، قانون وضع شده، آزادی عمل، آزادی مذهب و خودمختاری زنان را نقض می کند. بعلاوه آنکه، به اعتقاد آنها، در حال حاضر با این قانون، زنانی که نقاب به صورت دارند، بعنوان عضوی خارج از اجتماع در نظرگرفته شده اند و این قانون به قطبی شدن جامعه منتهی می شود.

قانون جدید هلند، پوشیدن برقع و نقاب را ممنوع می کند و این به مفهوم آن است که افرادی با چنین پوششی از این پس اجازه ورود به مکان های عمومی همچون بیمارستانها، ساختمان های دولتی، مدارس، حمل و نقل عمومی را نخواهند داشت.

م

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4156

به "تظاهرات در شهر لاهه علیه قانون ممنوعیت پوشیدن برقع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در شهر لاهه علیه قانون ممنوعیت پوشیدن برقع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید