سبزه میدان خرم آباد پیاده راه می گردد

به گزارش بانیما، فاطمه حافظی - خرم آباد - خبرنگار: سبزه میدان در مرکز خرم آباد یکی از اماکن تاریخی و مهم این شهر به شمار می رود و در طول تاریخ محل رخ دادن بسیاری از اتفاقات مهم سیاسی و ملی بوده است.

سبزه میدان خرم آباد پیاده راه می گردد

این میدان اگر احیا و حفظ گردد، به جذب گردشگر هم یاری می نماید. اکنون، با تصمیم اعضای شورای شهر خرم آباد، قرار است جهت 150 متری سبزه میدان به پل گپ به پیاده رو تبدیل گردد. شهرداری خرم آباد نیز وعده داده است در صورتی که طرح اشکالات زیادی نداشته باشد، آن را تا انتها تابستان به مرحله نهایی و آماده سازی برای استفاده عموم برساند. برای خیابان شهدا (حد فاصل میدان تا پل) نیز طرح پیاده روسازی در نظر گرفته شده است. انتظار می رود این طرح ها بتوانند در جهت جذب گردشگر و ایجاد حس شادابی و رضایت در شهروندان موثر واقع شوند.

  • سبزه میدان تا پل گپ

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم آباد در این زمینه به خبرنگاران می گوید: سبزه میدان یکی از اماکن قدیمی و تاریخی شهر خرم آباد به شمار می رود و در محدوده آن جاذبه های شهری زیبای زیادی وجود دارد که متاسفانه تاکنون چنان که باید دیده نشده اند. سجاد بابایی اظهار می نماید:با تصمیم اعضای شورای شهر، جهت 150 متری سبزه میدان به پل گپ به پیاده رو تبدیل می گردد.

وی می افزاید: امروزه در سراسر جهان ایجاد محور پیاده یکی از مهم ترین موضوعات کار شهرداری هاست اما متاسفانه مسئولان لرستان در گذشته، به بهانه معضل ترافیک، جلوی اجرای این گونه طرح ها را گرفته اند. این عضو شورا می گوید: اکنون رئیس شورای ترافیک استان، برخلاف مسئولان قبلی، نسبت به پروژه های پیاده محور دید مثبتی دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم طرح یاد شده را به اجرا درآوریم.

  • تامین اعتبار بر عهده شهرداری

بابایی بیان می نماید: مصوبه ای در جلسات شورا به تایید رسید و به دلیل قرار داشتن سبزه میدان در حوزه بافت تاریخی و نزدیکی آن به قلعه فلک الافلاک، لازم بود از میراث فرهنگی مجوزهایی دریافت گردد. وی ادامه می دهد: کار برای دریافت مجوز به منظور جلوگیری از تداخل طرح با کار میراث فرهنگی یا دوباره کاری مدتی طول کشید، اما بالاخره اجازه اجرای این طرح به شهرداری داده شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم آباد می گوید: تمام کارهای مربوط به این طرح و تامین اعتبار آن بر عهده شهرداری است و به همین منظور مشاوری انتخاب و با آن قرارداد منعقد شده است و تا چند هفته آینده طرح نهایی توسط مشاور برای اجرا تحویل داده می گردد. وی می افزاید: طرح، بعد از ارائه توسط مشاور، در کمیته معماران زیر نظر کمیسیون عمران مورد آنالیز و برطرف اشکال قرار می گیرد و سپس برای اجرای آن قرارداد منعقد و هزینه ها پیش بینی می گردد.

  • برای معین هزینه ها زود است

این عضو شورای شهر خرم آباد همچنین در مورد هزینه های اجرای این طرح می گوید: تا زمانی که طرح نهایی توسط مشاور ارائه نگردد و توسط کمیته معماران و کمیسیون عمران به تایید نرسد، کار به مرحله اجرا نمی رود. بابایی ادامه می دهد: بعد از این مرحله، هزینه های اجرای طرح برای استفاده از مصالح، نیروی کار، مدت پروژه، پیمانکار و... پیش بینی و معین می شوند و شهرداری نیز اعتبار لازم را تامین خواهد نمود.

  • زمان افتتاح طرح

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم آباد در بخش دیگری از صحبت هایش به روند کار پیاده روسازی این جهت اشاره و اظهار می نماید: از سبزه میدان چشمه دارایی عبور می نماید که در نظر داریم شاخه ای از آن را به سطح خیابان بیاوریم و چند فواره هم در جهت ایجاد کنیم. وی می افزاید: همچنین قسمت هایی از این جهت، زیر درختان، در حال حاضر به عنوان پارکینگ استفاده می گردد که در این طرح بناست قوسی کشیده و زیر درختان نیز پیاده محور و جایگاه هایی برای استفاده شهروندان گذاشته گردد.

بابایی می گوید: خیابان نیز به طول 150 متر پیاده روسازی می گردد. برای این کار از بهترین مصالح استفاده خواهد شد. وی تاکید می نماید: اگر طرح ارائه شده توسط مشاور اشکالات زیادی نداشته باشد که برای برطرف آن وقت زیادی صرف گردد، کار بلافاصله آغاز می گردد و درصدد هستیم تا انتها تابستان این کار را به مرحله نهایی و افتتاح برسانیم.

  • پل گپ مسئله ای ایجاد نمی نماید

بابایی در ادامه به موضوع تردد خودروها روی پل گپ اشاره می نماید و می افزاید: این طرح قرار است از سبزه میدان تا پل گپ اجرا گردد اما به دلیل این که پل گپ هنوز تغییر کاربری پیدا نکرده، طرح تا خیابانی که از جلوی قلعه فلک الافلاک رد می گردد، اجرا می گردد. وی ادامه می دهد: بعد از افتتاح پل افلاک و فعال شدن جهت رفت و برگشت در خیابان های ساحلی، می توان پل گپ را از زیر بار ترافیک خارج کرد.

  • اجرای همزمان طرح های گوناگون

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم آباد اظهار می نماید: هدف شهرداری از اجرای این کار این است که زیبایی ها و ظرفیت های شهر را نمایان کند. نمی توان منتظر ماند تا همه پروژه های جانبی در کنار هم به مرحله نهایی برسند و بعد به دنبال اجرای این طرح رفت. بابایی می گوید: ضروری است در هر گوشه و کناری طرح های لازم را برای زیبایی شهر و جذب گردشگر اجرا و در برهه های زمانی مختلف آنها را تکمیل کنیم. وی می افزاید: قطعا هیچ سازمان یا ارگانی نمی تواند همه کارها را در یک برهه زمانی و با تضمین تامین اعتبار انجام دهد. پس ضروری است کارها در گوشه های مختلف همانند یک پازل انجام شوند تا پازل کم کم تکمیل گردد.

  • پیاده روسازی خیابان شهدا در انتظار تایید

بابایی به موضوع پیاده روسازی خیابان شهدا (حد فاصل میدان تا پل) نیز اشاره می نماید و می گوید: برای این خیابان هم طی سال های گذشته نورپردازی و طراحی هایی صورت گرفته که زیبایی های خاصی به آن بخشیده است. وی ادامه می دهد: به دلیل تردد بالای عابران در این جهت و وجود فروشگاه ها و مراکز خرید و از طرفی اجرای نورپردازی های خاص در آن، بر این شدیم این خیابان هم پیاده راه گردد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر خرم آباد بیان می نماید: از میدان شهدا و وجود آب هم بهره خواهیم گرفت و طرح های آبی زیادی را برای این جهت اجرا می کنیم. وی می گوید: طرح پیاده روسازی منطقه شهدا هم نهایی شده و با توجه به حساسیت منطقه، باید کمیته زیباسازی استان نظرهای خود را بیان کند تا طرح قابلیت اجرا پیدا کند.

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 3583

به "سبزه میدان خرم آباد پیاده راه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزه میدان خرم آباد پیاده راه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید