فرانسه باید فراموش کند که الجزایر زمانی مستعمره بوده است

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور الجزایر بازگشت سفیر این کشور به فرانسه را مشروط به احترام گذاشتن کامل پاریس به الجزایر دانست.

فرانسه باید فراموش کند که الجزایر زمانی مستعمره بوده است

بر اساس این گزارش، عبدالمجید تبون در عین حال اضافه نمود که فرانسه باید فراموش کند که الجزایر زمانی مستعمره بوده است.

رئیس جمهور الجزایر در ملاقات دوره ای با رسانه های داخلی این کشور گفت: بازگشت سفیر ما به الجزایر مشروط به احترام کامل و همه جانبه به الجزایر است.

تبون اضافه نمود: فرانسه باید فراموش کند که الجزایر زمانی مستعمره بوده است. الجزایر امروز کشوری قدرتمند است که از ارتش، اقتصاد و مردمی قوی برخوردار است.

رئیس جمهور الجزایر در بخشی دیگر از سخنانش گفت که این کشور هیچ گونه میانجیگری خارجی را درباره بحران خود با مغرب نمی پذیرد.

لازم به ذکر است که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اخیراً در ملاقات با نوادگان الجزایری هایی که به نفع فرانسه در جنگ های استقلال الجزایر جنگیده بودند، با اشاره به حضور عثمانی در این کشور بین سال های 1514 تا 1830 میلادی گفته بود که آیا قبل از استعمار فرانسه ملت الجزایری وجود داشت؟ سوال این است.

رئیس جمهور فرانسه بعلاوه مدعی شده بود که رئیس جمهور الجزایر در یک رژیم بی نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است. ماکرون با اشاره به تاریخ فرانسه در الجزایر، مدعی شد که قصد داشته تاریخ الجزایر را به زبان عربی و آمازیغ بازنویسی کند تا اقدامات ترکیه ای ها در بازنویسی و تحریف تاریخ را رسوا کند.

ماکرون بعلاوه اضافه نمود: پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آن ها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

در پی این اظهارنظر و تشدید تنش میان الجزائر و فرانسه، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر که بارها از وجود توطئه علیه کشورش هشدار داده، دستور بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی فرانسه را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17722

به "فرانسه باید فراموش کند که الجزایر زمانی مستعمره بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه باید فراموش کند که الجزایر زمانی مستعمره بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید