قدرت مخفی بچه ها برای فرار از تله ای که بزرگسالان گرفتارش می شوند!

به گزارش بانیما، ایرنا نوشت: بچه ها یک قدرت مخفی دارند که به آنها امکان می دهد از یک تله یادگیری که اغلب بزرگسالان در آن گرفتار می شوند، فرار نمایند. آنها قادر به متمرکز کردن حواس خود نیستند و این ویژگی به آنها یاری می نماید تا حین کاوش در دنیا چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

قدرت مخفی بچه ها برای فرار از تله ای که بزرگسالان گرفتارش می شوند!

بچه ها برای تمرکز کردن دچار مشکل هستند که این مساله بعضی اوقات می تواند مفید باشد. تحقیقات اخیر با استفاده از فناوری دنبال کردن چشم نشان داده است که توجه بچه ها زمان کوشش برای انجام یک کار، بر کل صفحه نمایش رایانه پرسه می زند در حالی که بزرگسالان می دانند که با تمرکز روی چیزهای خاصی می توانند کار را زودتر به سرانجام برسانند.

ولادیمیر اسلوتسکی از دست اندرکاران این کار تحقیقی و استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی اوهایو می گوید: توانایی بزرگسالان برای متمرکز کردن توجه خود در زندگی روزمره معمولا خیلی یاری نماینده است. اما بعضی اوقات ضروری است که مانند یک کودک به دنیا نگاه کنیم و چیزهایی را ببینیم که شاید در نگاه اول خیلی مهم به نظر نرسند.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر | هیوندای خاص و مدرن 600 میلیون تومانی به بازار ایران می رسد؟

  • چالش بزرگ قطع سامانه های پیامکی : اپلیکیشن های ایرانی هم از دسترس خارج شدند!/ انتقاد شدید استارتاپ ها

  • عکس | کشف قدیمی ترین بقایای انسان شناخته شده در قبری 10 هزار و 500 ساله

این تحقیق مشتمل بر 30 کودک 4 و 5 ساله و بعلاوه 38 فرد بزرگسال بود و از دستگاه هایی برای دنبال کردن جهت چشم استفاده شد تا تعیین گردد آنها کجای صفحه نمایش رایانه را نگاه می نمایند. مشارکت نمایندگان مورد آموزش قرار گرفتند و سپس یک سری تصاویر به آنها روی صفحه نشان داده شد و از آنها خواسته شد که مطابق موارد آموزش داده شده تعیین نمایند هر کدام چه موجود بوده است.

بچه ها در حین این آزمایش به همه چیز با همه جزئیات توجه کردند و از این رو سریعتر متوجه تغییرات شدند. به گفته اسلوتسکی، مغز بچه ها 4 و 5 ساله به میزان کافی بالغ نشده که همچون بزرگسالان روی یک موضوع خاص تمرکز نمایند و این حقیقت به آنها یاری می نماید تا حین کاوش در دنیا چیزهای بیشتری یاد بگیرند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 21257

به "قدرت مخفی بچه ها برای فرار از تله ای که بزرگسالان گرفتارش می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت مخفی بچه ها برای فرار از تله ای که بزرگسالان گرفتارش می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید