همه پرسی اصلاح قانون اساسی بین 15 نوامبر تا 5 دسامبر برگزار خواهد شد

به گزارش بانیما، نخست وزیر ایتالیا از برگزاری همه پرسی مهم ملی برای اصلاح قانون اساسی این کشور طی روزهای 15 نوامبر تا 5 دسامبر خبر داد.

همه پرسی اصلاح قانون اساسی بین 15 نوامبر تا 5 دسامبر برگزار خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: همه پرسی ملی مربوط به اصلاح قانون اساسی ایتالیا قرار است بین 15 نوامبر تا 5 دسامبر برگزار شود.

نخست وزیر ایتالیا طی ماه های گذشته بارها زمان برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی را به تعویق انداخته است. رنتسی اوایل امسال اعلام کرده بود که این همه پرسی در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

اصلاح قانون اساسی ایتالیا که توسط مجلس تصویب شده، با هدف کاهش نقش سنا خواهد بود. رنتسی بارها گفته است که اگر مردم ایتالیا با درخواست اصلاح قانون اساسی مخالفت کنند، از سمت نخست وزیری استعفا خواهد داد.

منتقدان نگران آن هستند که با اصلاح قانون اساسی، اختیارات و قدرت دولت افزایش چشمگیری یابد.

پس از جنگ جهانی دوم تا به امروز، ایتالیا از بی ثباتی سیاسی شدیدی رنج برده است به طوری که هیچ دولتی طی سال های گذشته نتوانسته است دوره مسئولیت خود را به طور کامل به پایان برساند.

این مساله تاثیر منفی زیادی بر اوضاع اقتصادی ایتالیا داشته است. ایتالیا پس از یونان بالاترین میزان بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی را در بین کشورهای عضو یورو در اختیار دارد. رنتسی خواستار اصلاحات اقتصادی و کاهش اقتصادیاتها شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7177

به "همه پرسی اصلاح قانون اساسی بین 15 نوامبر تا 5 دسامبر برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی اصلاح قانون اساسی بین 15 نوامبر تا 5 دسامبر برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید