طرح رصد مستمر ایمنی مدارس اجرا می گردد

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مانور و اطلاع رسانی درباره خطرات احتمالی که دانش آموزان را تهدید می نماید باید در تمامی مدارس برگزار گردد، گفت: به همین دلیل طرح رصد مستمر ایمنی مدارس در دست اجرا است.

طرح رصد مستمر ایمنی مدارس اجرا می گردد

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش خبرنگاران، سید محمد بطحایی روز سه شنبه در مانور آمادگی مقابله با مخاطرات حریق و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال که با همکاری سازمان آتش نشانی در دبستان دخترانه شهید بهشتی در منطقه یک آموزش و پرورش برگزار گردید، اضافه نمود: در این طرح، مدارس در سه سطح ایمن، تا حدودی ایمن و غیرایمن طبقه بندی می شوند که به تدریج از مدارس غیرایمن باید آغاز نموده و تجهیزات و تاسیسات مدارسی که فرسوده هستند را به روز کنیم.

وی هدف از اجرایی شدن این طرح را پیشگیری از تکرار حادثه زاهدان مطرح کرد و گفت: اتفاق بسیار ناگواری که در زاهدان افتاد فراموش شدنی نیست و در حین برگزاری این مانور، حوادث برای من تداعی شد. شاید اگر این رفتارها، مانورها، آموزش ها و تجهیزات در آن مدرسه وجود داشت شاهد این داغ جانکاه نبودیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود: باید همه اجزا و ارکان جامعه کوشش نمایند تا مدارس از خطرات این چنینی دور بمانند.

بطحایی گفت: مدارس در شهرهای پرجمعیت به عنوان یکی از واحدهای اجتماعی در معرض خطراتی همچون آتش سوزی قرار دارند.

وی ادامه داد: تجربه خوبی در برگزاری مانور زلزله به دست آمده است که همچنان ادامه دارد اما در سایر زمینه ها از جمله آتش سوزی در مدارس همیشه شاهد هستیم که دانش آموزان و مسئولان مدارس به دلیل آشنا نبودن با موارد ایمنی با خطراتی روبرو می شوند.

بطحایی توضیح داد: بر همین اساس لازم بود تا با همکاری سازمان آتش نشانی مانوری برگزار گردیده و با ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و اولیاء مدارس وقوع اینگونه آسیب های اجتماعی که جان دانش آموزان را به مخاطره می اندازد، کاهش دهیم .

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این موضوع که در تمامی مدارس باید مانور آمادگی مقابله با مخاطرات حریق و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال برگزار گردد، گفت: نگرانی ما این است که این مانور تنها در چند مدرسه برگزار گردد در حالی که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به تمامی 14 میلیون دانش آموز در مدارس سراسر کشور امری لازم است.

وی از رسانه های ارتباط جمعی به ویژه صدا و سیما درخواست کرد همانند گذشته آموزش و پرورش را در این امر کمک دهند و یادآورشد: این آموزش ها تنها از عهده وزارتخانه و یا سازمان آتش نشانی برنمی آید.

بطحایی یادآورشد: البته اطلاع رسانی به دانش آموزان نباید صرفا به زلزله و آتش سوزی محدود گردد بلکه دانش آموزان، همکاران و خانواده ها باید با روش های مقابله با خطراتی که فضای آموزشی را تهدید می نماید نیز آشنا شوند و با رعایت ملاحظات ایمنی، خود و مدرسه را در برابر خطرات حفاظت نمایند.

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش قابلیت مدارس در برابر خطرات نیز افزود: در زمینه وجود تجهیزات ایمنی در مدارس با مشکلاتی روبرو هستیم، اما همانطور که تاکنون سازمان آتش نشانی با احساس مسئولیت برای برگزاری مانور آمادگی مقابله با مخاطرات حریق و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال تمامی امکانات و تخصص خود را به کار گرفته است، انتظار می رود شهرداری ها و دیگر نهادهای عمومی هم با احساس مسئولیت، حضور فعالی داشته باشند.

وی یادآورشد: استفاده از یک زنگ خطر یا یک کپسول آتش نشانی یا دوربین مدارس بسته در جایی برای ورود و خروج در فضای آموزشی می تواند از بسکمک خطرات احتمالی جلوگیری کند.

علمی**9294**1883

چین: چین از اون کشورهایی هست که حتما یکبار هم شده باید در زندگیتون به اونجا سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 2148

به "طرح رصد مستمر ایمنی مدارس اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح رصد مستمر ایمنی مدارس اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید